Meh la FOLLOW, tak kan baca saja kot..=)

Wednesday, May 2, 2012

ISU HARI INI: Skandal Seks Pemimpin pembangkang, antara FITNAH dan KUASA

 By: Amir Asyraf Ramli al-Farouq

WAJARKAH berPOLITIK KOTOR bagi mengekalkan KUASA?: Sekarang ini, politik KOTOR sudah menjad-jadi dan menjadi asas bagi sesebuah pemerintahan untuk mengekalkan KUASA. Kerana apa? Kerana masing-masing ingin berebut kuasa. Tidak ada hal lain, hanya dengan politik kotor! Akankah mereka bertahan dengan berpolitik kotor ini? Akankah mereka berasa benda ini akan buatkan anak-anak remaja sekarang berasa ingin nak buat walau berita ini tak tepat? Bodohkah berita-berita yang menyiarkan gambar-gambar lucah seakan-akan negara Malaysia pada hari ini semacam negara Yahudi. Allahurabbi, mengapakah keadaan ini berlaku. Teruk sangatkah POLITIK jika kita menghayati dan ceburinya?

      Jika kita kaji sejarah zaman-zaman dahulu pun, pemimpin munafiq ataupun pemimpin yang rakuskan kuasa tanpa memikirkan akibatnya, memang FITNAH dan ISU-ISU KOTOR yang mana tak bertepatan pun sama kali akan kebenarannya. Pada zaman pemerintahan Imam Syafie sebagai Kadi pun, beliau difitnah oleh pemimpin di kawasan itu kerana kuasa dan aktiviti jahatnya takut disebar luas oleh Imam Syafie. Begitulah sketsa POLITIK pada hari ini yang tidak ada kurang bezanya dengan pemerintahan dan sistem POLITIK pada zaman dahulu. Sudah menjadi adat dan WAJIB bagi yang memerintah (ZALIM) akan memFITNAH seseorang yang baik untuk menyingkirkan beliau sebagai pemimpin yang mana akan mengganggu gugatkan kuasanya sebagai pemerintah. Harus diingat bahawa orang yang gulingkan itu dengan dasar keZALIMan, kamu akan dipersoalkan Allah di kahirat kelak dan orang yang digulingkan itu akan dibangkitkan denga kesejahteraan di akhirat kelak, mereka akan dapat nikmat syurga tetapi kamu mendapat azab neraka, itukah yang kamu nak?
 
      Persoalan yang sering tertanya-tanya di sini, adalah mengapa perlu kita mengguna medium lucah untuk menjatuhkan seseorang? Tidak ada ke cara lain? Ingat, orang yang beriman akan diangkat oleh Allah dengan kemuliaan, yakni dengan cara yang BERSIH, bukannya dengan nama yang KOTOR. Lihatlah sekarang, seseorang pemimpin yang diangkat dengan cara KOTOR macam mana persepsi rakyat terhadapnya. Lupakah kita pada kisah keagungan sistem pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz pada suatu ketika dahulu? Ingat, pemimpin yang baik akan tinggalkan nama yang baik dan dengan penghargaan yang baik oleh rakyatnya. Ingatlah akan hal itu, wahai pemuda yang ingin menjadi pemimpin pada masa akan datang.

      Persoalan berikutnya, adalah beranikah mereka (pembuat FITNAH) memfitnah pemimpin PAS? Kenapa tidak? Inilah persoalan yang kita harus selidik. Ingat, sekarang PKR sahaja yang diskandalkan dengan benda-benda KOTOR, adakah pemimpin-pemimpin PKR iti berlatarbelakngkan dengan latar belakang yang KOTOR?TIDAK sama sekali, memang mereka kebanyakanya dari UMNO/BN, tetapi mereka sudah INSAF dan mencari kebenaran yang sahih. Harus diingat juga, setelah mendapat hidayah dan membuat perkara dengan yang betul maka Allah akan melindunginya dari FITNAH. Inilah juag yang dikatakan FITNAH DAJJAL yang muncul di akhir zaman. Harus Diingat juga mengapa PAS tidak difitnah denag FITNAH yang KOTOR. Mungkin juga mereka tak berani dan ini juga kerana mereka tahu PAS tak boleh ditumbangkan dengan cara KOTOR kerana rakyat tahu apa yang diperjuangkan PAS (yakni perjuangan ISLAM) adalah tepat dan Allah redha serta Allah akan melaknat balik orang tersebut bagi yang memfitnah seseorang yang sentiasa taqarrub dengan Allah SWT.

Ingatlah bahawa orang yang beriman dan yang sentiasa bertaqarrub pada Allah akan sentiasa dilindungi Allah dari sebarang kedhaifan yang keaibannya dari tersebar luas. Orang yang beriman akan sentiasa diagungkan, bukan yang MUNAFIQ dan yang MELAWAN ALLAH SWT.

Lagi skandal seks

Betolkah keadaan ini?
<data:post.body/>

No comments:

Post a Comment